av OOWL Eyewear

Nominerad 2014: www.oowleyewear.com

En av de tävlande i tävlingsklassen Gymnasiet är webbplatsen www.oowleyewear.com där fyra unga företagare säljer sina snygga solglasögon i trä.

Vilka är ni?

Vi är fyra studenter på Viktor Rydberg Gymnasium i Djursholm som har byggt webbsidan för att visa upp vårt UF-företag OOWL Eyewear som säljer solglasögon i trä.

Hur har det varit att skapa en webbplats?

Det har varit väldigt roligt och intressant. Vi har spenderat mycket tid på att skapa en kanal där vi kan berätta om vårt varumärke och företag. Eftersom webbplatsen skulle passa vårt varumärke perfekt så har vi lagt ner extra mycket tid på designen.

Vad har ni lärt er av att arbeta med er webbplats?

Samtliga i företaget har fått erfarenheter om hur man på bästa sätt säljer produkter på nätet. Vi har tillsammans utformat text och design för att på bästa sätt beskriva vår produkt för våra kunder. 

Tekniskt sett har vi lärt oss mycket om vad som krävs för att utveckla en webbsida med tillhörande webbshop. Vi har lagt ner mycket tid på att effektivisera kundens upplevelse, till exempel genom att bygga en snabb “utcheckningsprocess” där kunden får en bra överblick av de steg som krävs för att avsluta sitt köp. 

Vilken sajt anser ni vara er största konkurrent?

Det finns väldigt många bra webbsidor med i Webbstjärnan detta år. Men i gymnasiekategorin tycker vi att Studieframgång är vår främsta konkurrent. De har gjort ett bra arbete med att fylla webbplatsen med mycket information och användbara länkar.

Vad tror ni om era chanser att vinna?

Vi tror att vår chans att vinna är bra. Vi har lagt ner otroliga mängder tid på att göra vår webbsida så väldesignad och användarvänlig som möjligt. Vår mix av tekniska funktioner som en inbyggd webbshop och väl genomtänkt design gör oss till ett bidrag som borde gå långt i årets tävling.

Kommenteringen är stängd för denna artikel.